Hoofdmenu

Veelgestelde vragen

Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Als je op een van de vragen klikt, opent het antwoord eronder.

Wie is partner (ook wel: deelnemer)?

In het FlipPas-loyaliteitssysteem spreken we over deelnemende partners. De definitie van partner is tweeledig: We kennen partners waar consumenten punten kunnen sparen en verzilveren en we kennen partners die uitsluitend punten verstrekken. Dit laatste kunnen instanties, werkgevers of ondernemers zijn.

Hoe worden de passen verkocht aan de consument?

Passen zijn uitsluitend verkrijgbaar bij de deelnemende partners.

Kunt u een pas direct activeren in de winkel?

Ja, de winkelier die de pas verkoopt aan de consument, scant de QR code. Hierdoor is de pas meteen actief. De winkelier kan gelijk de eerste punten op de pas plaatsen. De consument zal vervolgens zich nog wel dienen te registreren via internet door het aanmaken van een account, zodat hij of zij de punten ook kan verzilveren. Desgewenst kan de winkelier dit voor de consument doen.

Als de winkelier meer dan 1 kassa heeft, zijn er dan meerdere mini-tablets nodig?

Ja. De leverancier komt ter plekke advies uitbrengen over de beste oplossing.

Waar kan de winkelier passen inkopen?

Passen kunnen door de winkelier worden ingekocht bij het kantoor van ondernemersvereniging Hart van Tiel. We adviseren om altijd voldoende passen op voorraad te hebben. Bij een plotseling te kort (buiten kantoortijden), kan de winkelier ook terecht bij Grand café Hart van de Betuwe, waar ook FlipPassen op voorraad liggen.

Hoeveel punten geeft de winkelier aan de consument?

Per bestede euro, schenkt de winkelier 1 punt op de FlipPas. Als een klant voor € 10 koopt, schenkt de winkelier dus 10 punten.

Mag de winkelier extra punten op de pas zetten?

Ja, dat mag. U kunt hiervoor acties bedenken waarmee u de verkoop stimuleert, maar u kunt ook een klant extra punten geven als compensatie of om een andere reden. Als een klant bijvoorbeeld aangeeft speciaal voor u naar de stad te zijn gekomen en daarvoor € 2,00 parkeergeld te betalen, dan kunt u besluiten hem of haar te compenseren door 200 punten extra te schenken.

Mogen ook winkeliers van buiten Tiel meedoen?

Ja, dat mag. Winkeliers van buiten Tiel kunnen hun klanten uit Tiel belonen voor hun klandizie door ze punten (geld) te schenken, maar ze kunnen die punten niet zelf verzilveren. Deelname van partners van buiten Tiel is zelfs te stimuleren omdat de baten ten goede komen van de Tielse winkeliers. Punten kunnen alleen verzilverd worden bij winkeliers die in Tiel zijn gevestigd. 

Wie kunnen nog meer punten storten op de pas?

Werkgevers kunnen een kerstgratificatie of bonus laten storten op de FlipPas van hun werknemers. Als een bedrijf met 100 werknemers elke werknemer beloont met 5.000 punten (lees: € 50,00), dan komen er dus 500.000 punten (lees: € 5.000) extra in omloop, uitsluitend te besteden besteding in Tiel. Dit storten kan worden aangevraagd bij het kantoor van FlipPas B.V.

Hoe kan de winkelier punten innemen?

Dat kan op verschillende manieren. Bij het afrekenen kan er korting worden gegeven in ruil voor punten op de FlipPas. Bijvoorbeeld, de consument koopt voor een bedrag van € 7,50 en wil dit betalen met de punten, dan verzilvert de winkelier 750 punten. Een winkelier kan ook aanbiedingen en acties inzetten om het innemen van punten te stimuleren. Daarvan zijn diverse voorbeelden te bedenken. 
Voorbeeld: een product kost € 10,00, maar met de FlipPas slechts 800 punten (= € 8,00). 
Een ander voorbeeld is een aanbieding die alleen met de FlipPas te verkrijgen is. Bijvoorbeeld: een kop koffie met unieke Flip-bonbons. Maar u kunt ook denken aan een hoek of tafel in de winkel voor producten die met de FlipPas betaald kunnen worden. Wees creatief!

Hoe vindt de maandelijks afrekening plaats?

Eén keer maand wordt aan de winkelier een overzicht verstrekt van uitgegeven en ingenomen punten. Is het saldo positief dan krijgt de winkelier geld gestort, bij een negatief saldo wordt er bijbetaald. (zie rekenvoorbeeld). De administratie wordt verzorgd door FlipPas B.V.

Heeft de FlipPas een starttegoed?

Ja, de FlipPas wordt verkocht voor € 2,50 met een starttegoed van 50 punten. U betaalt inkoop € 2,00 (excl. btw) voor de pas en zet daar zelf na het activeren 50 punten op. Die punten schenkt u dus deels.

Waarom betaal ik voor een geschonken punt 1,3 eurocent en krijg ik voor een ingenomen punt 1 cent?

De marge van 0,3 cent per punt is bedoeld om het systeem te financieren. Hieruit worden de administratiekosten en de marketingactiviteiten gefinancierd.